Ai făcut primul pas în antreprenoriat și probabil, te-ai gândit că, totuși la început nu ai nevoie de un logo și nu are rost să investești în așa ceva.
Dacă ești la început și nu investești într-o imagine profesionistă a afacerii, toate eforturile tale de promovare vor fi în van, pentru că va trebui să pornești fiecare campanie de promovare în care vei investi probabil sute și mii de euro, de fiecare dată de la zero.
Dacă nu ai avea o identitate vizuală cum ai putea să faci următoarele lucruri?
- – Să captezi atenția cu o poveste. Un branding de succes înseamnă să comunici o poveste cu care să atingi emoțiile clienților. Culorile, nuanțele, fonturile – toate acestea sunt bazate pe povestea pe care tu vrei să o spui lumii.
- – Să te poziționezi corect pe piață. Crearea unei identități vizuale este un proces absolut necesar și important pentru orice afacere care dorește să se poziționeze corect pe piață.
- – Să te diferențiezi de concurență. Identitatea vizuală reprezintă acele elemente concrete, autentice și unice care diferențiază afacerea ta de concurență.
- – Să rămâi memorabil. Logo-ul și restul elementelor grafice cu care îți identifici afacerea îți va conduce clienții spre site-ul și magazinul tău. Acestea sunt simbolurile cu care îți vei obișnui clienții să-ți recunoască brandul, apoi să-l aleagă din zeci de alte oferte similare. În felul acesta devii memorabil!
Identitatea vizuală a brandului tău va fi și primul element cu care va interacționa publicul. Iar prima impresie conteaza întotdeauna, mai ales în business.
Cu cât aceasta este mai de impact, mai clară, mai concisă și mai puternică, cu atât mai ușor va fi pentru clienții tăi să creeze asocieri pozitive și va genera o influență pozitivă asupra viitoarei colaborări.
Asta deoarece, creierul uman reține mult mai bine imaginile decât cuvintele, de aceea asigură-te că identitatea vizuală a afacerii este una care generează emoții și conexiune cu publicul tău.
Este important așadar că imaginea vizuală a afacerii tale să fie relevantă și în concordanță cu misiunea și valorile afacerii tale. O identitatea vizuală a afacerii unitară și coerentă transmite profesionalism și încredere publicului.
Componentele de bază din identitatea unui brand
Componentele de bază ale brandului tău sunt identitatea ta lingvistică, cum e numele brandului care trebuie să fie reprezentativ și cât mai ușor de reținut. Poate fi și într-o limbă străină, esențial este să te deosebească de concurență.
Cea de-a doua componentă, cea vizuală se referă la logo-ul afacerii și restul elementelor vizuale. Partea vizuală îl ajută pe publicul tău să asocieze de fiecare dată produsul sau serviciul cu imaginea brandului. Aceasta se compune din:
- • Logo, culorile și paleta cromatică folosită, simbol, slogan
- • Website, grafica și elementele fontului specific
- • Materiale de branding: cărți de vizită, pliante, plicuri, reviste.
Primul pas în conturarea unei identități vizuale este identificarea valorilor. Clarificarea acestor valori este foarte importantă, întrucât ele influențează ulterior alegerea elementelor vizuale și a celor lingvistice. Al doilea pas ține de identificarea grupului țintă și a caracteristicilor sale.
Te pot ajuta cu întregul demers de conturare a unei identități vizuale partenerii noștri de la Parametru, o agenție de advertising formată din tineri foarte creativi din Cluj, nu și fără experiență în creație publicitară. Echipa Parametru are o abordare unică și originală de promovare a fiecărui business și îți poate oferi o paletă largă de servicii de promovare – de la branding și imagine vizuală, la fotografie de produs, video-uri de prezentare a afacerii, web design și multe altele.
În plus, dacă ești posesorul unui card Blitz VIP ai o reducere substanțială de 30% la orice serviciu al agenției!
5 octombrie 2021
08:39:46